A mai napon stratégiai megállapodást írt alá az Agrármarketing Centrum, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület és a Takarékbank.
Az átfogó szakmai összefogás és társadalmi kampány célja, hogy közösen felhívják a figyelmet a méhek ökológiai fontosságára, javítsák a mintegy 20 000 ezer család megélhetését, kiegészítő jövedelmét biztosító méhészeti ágazat gazdasági helyzetét és versenyképességét, illetve ösztönözzék a hazai mézfogyasztást. A három szervezet többek között méhcsaládok vásárlásával, mézkészítéssel, a méhek kulcsfontosságú szerepének bemutatásával, a méz gasztronómiai és emberi szervezetre gyakorolt előnyeinek ismertetésével, a gazdák helyzetbe hozásával, az elkövetkezőkben kiemelt figyelmet fordít az ágazatra, valamint elindítják a „Tehetsz méh többet!” nagyszabású lakossági edukációs kampányt.
„A kampánnyal a Takarékbank szeretne hozzájárulni a méhek megmentéséhez. Egyrészt kaptárakat és első körben 20 méhcsaládot vásárolt, amelyeket az ország több pontján, professzionális méhészeknél helyezett el. A bank továbbá több tízezer példányban edukációs kiadványokkal, lakossági közösségi média aktivitásokkal, jelentős médiafelület biztosításával, gazdaportrékkal és saját készítésű mézzel áll ki a méhek és a hazai méhészeti piac védelméért.” – mondta el Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője elmondta: „Az elmúlt években több sikeres mézfogyasztást ösztönző kampányt szerveztünk az Országos Magyar Méhészeti Egyesület szakmai támogatásával. A médiakampányok mellett részt vettünk több fontos eseményen, mint például a Mézes reggeli és a Szent Ambrus napi adományozás. Társaságunk örömmel vesz részt a „Tehetsz méh többet!” szlogen alatt futó edukációs kampány erősítésében. Lehetőségeink szerint országos rendezvényeken való megjelenéssel, illetve különböző kommunikációs eszközök bevonásával szeretnénk mindenki számára ismertté tenni közös kampányunk üzenetét.”
Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke kiemelte: „Egy nehézséggel küzdő ágazatban, mint a méhészeti, nagyon hálás dolog olyan szervezetekkel együttműködési megállapodást aláírni, amelyek segíteni próbálnak. Segítenek a termelőknek, a méhészeknek és segítenek a még nagyobb bajban lévő tenyészállataiknak, a méheknek. Mert óriási segítség az, hogy a Takarékbank felhasználva hatalmas ügyfélhálózatát, sok ezer emberhez juttatja el az üzenetet, melynek lényege, hogy méhek nélkül nincs élet, méhek nélkül nincs sikeres mezőgazdaság! A méhészek védelmében pedig ügyfeleit a magyar, a hazai méz fogyasztására buzdítja!”
A most aláírt megállapodás eredményeként szakmailag kiemelkedő szervezetek és egy tőkeerős pénzügyi csoport együttműködése valósulhat meg az egész méhészágazat biztonságosabb jövőjének elősegítése érdekében.
(balról) Szabó Levente, a Takarékbank vezérigazgató-helyettese, Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke, Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője